feedburner

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

Pencarian Peti Sejuk Berakhir - GR R31MPD

Labels: ,

Pada post yang lepas saya ada menulis berkenaan dengan peti sejuk jenama apa yang bagus dan tahan lama tetapi malangnya saya tidak mendapat respon dari pembaca sekalian. Mungkin aggak sukar untuk anda mencadangkan jenis atau jenama apa yang bagus atau mungkin anda tidak ada masa untuk menaip memberi komen.

Cuma apa yang saya ingin saya berkongsi dengan anda adalah cerita ketika saya membuat pilihan membeli peti sejuk. Malam semalam cadangnya saya pergi ke Taipan USJ untuk membayar kredit kad kerana di Subang Jaya SS15 tiada cawangan Bank Islam dan hanya 'berkain pelekat' dan t-shirt ala-ala pagoda.

Selepas urusan membayar "hutang" selesai saya berpusing-pusing di sekitar kedai-kedai di area tersebut. Maklumlah dekat area kedai di situ memang sentiasa "jam". Tetiba saya ternampak deretan kedai elektrik.

Semasa saya lalu di kedai yang pertama lebih kurang 3 orang pekerjanya berborak di luar. Saya masuk ke dalam kedai tersebut tetapi tiada seorang pun yang boleh untuk saya bertanya. Sambil memerhatikan peti sejuk saya menjeling ke arah pintu masuk dan ada sepasang suami isteri yang berpakaian agak kemas masuk. Apa lagi, pekerja yang diluar tadi terus masuk dan memberi layanan yang cukup mesra. Hmm...

Kemudian saya pergi ke kedai sebelahnya pula dan ramai pekerja kedai tersebut(saya berani kata mereka adaah pekerja tersebut kerana baju t-shirt yang mereka pakai sama warna dan juga sama logo kedai) berdiri di luar sambil berbual-bual. Situasi yang sama juga berlaku di kedai tersebut.

Saya masuk ke kedai sebelahnya pula iaitu kedai yang ketiga dan diluar kedai tersebut keadaan yang sama seperti di kedai-kedai yang pertama dan kedua tadi. Lalu saya melihat jam, Oh! patutla sebab dah dekat pukul 10 malam. Saya masuk ke kedai ketiga tersebut dan diikuti oleh seorang pekerja yang berpakaian kemeja tidak seperti rakan-rakannya yang lain yang memakai uniform.

Soalan pertama yang keluar dari pekerja tersebut adalah "Encik mau cari apa?" saya pun jawabla peti sejuk. Kemudian dia tanya "Budget berapa? 2ribu? 1 ribu?" Saya pun kata bawah 2 ribu. Kemudian dia terus menunjukkan jenis-jenis peti sejuk sepertimana budget yanag saya katakan.

Pekerja tersebut menjawab setiap soalan yang saya tanya dan boleh dikatakan setiap peti sejuk yag ada di situ akan saya tanya kepadanya dari segi kualiti, ketahanan, compressor, warranty, design dan perbezaan antara jenama. Yang membuat saya terus beli di kedai tersebut adalah kerana sikap dan layanan yang ditunjukkan oleh pekerja tersebut. Walaupun sebenarnya kalau kita lihat kedai elektrik yang sebelah-menyebelah dari segi harga lebih kurang sama sahaja.

Jadi saya membuat keputusan untuk membeli peti sejuk jenama Toshiba Model GR R31MPD (2 pintu, 290 Liter) dan anda boleh review di laman web ini.



Harga yang diberikan selepas tawar-menawar adalah RM950 dan mempunyai 5 tahun warranty compressor dan 2 tahun warranty body. Ada sesiapa yang mempunyai pengalaman dengan model ini? Boleh berkongsi dengan saya dan pembaca yang lain? Ok ke dari segi harga?





3 comments:
gravatar
Unknown said...
October 7, 2009 at 10:07 AM  

SCOREA elearning business

sertai scorea business untuk menbantu pelajar mencapai kecermerlangan sambil menjana pendapatan lumayan.


hubungi saya untuk ekterangan lanjut - radzi (013-4372508)

gravatar
KamiKreatif said...
October 12, 2009 at 4:14 PM  

score ape pulak nie? utk budak belajar pun boleh bisnes eh?

gravatar
Anonymous said...
October 29, 2014 at 12:36 PM  

Entri ni dh lama.. so smpai skrg mcm mna bro guna peti ais tu? ada problem pape x? sy tgh survey peti ais skrg ni.

Post a Comment