feedburner

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

Fasa Pemilihan Lampu

Labels:

Assalamualaikum Semua,

Pada cuti merdeka tempoh hari saya telah berkunjung ke IKEA (selepas kontraktor ambil ukuran buat renovation) untuk mencari lampu untuk diletakkan di dalam rumah. Saya dan isteri telah bersetuju untuk membeli lampu dalam gambar di bawah ini. Warna ungu lagi tu untuk diletakkan di ruang makan. Sebanyak 3 lampu digunakan dan dipasang secara tergantung.




Kemudian 2 lampu berbentuk seperti tudung saji akan kami letakkan di Family hall di tingkat atas. Kedua-duanya juga dalam keadaan tergantung. Tak tau lah samada terang atau tidak kerana lampu tudung salji ini diperbuat dari plastik dan memerlukan bulb yang mempunyai watt yang tinggi untuk menerangi kawasan itu. Tambah pula ceiling yang tinggi.

Selain dari itu juga, saya ada membeli 3 lagi lampu bulat yang biasa di pasang di dalam toilet. Harga pun murah cuma RM9.99 satu (tidak termasuk bulb).

Jadi untuk ruang tamu, dapur, bilik-bilik tidak memerlukan lampu kerana dah dipasang downlight. Downlight semuanya putih sebab senang hendak membaca.

Jadi memang penat berjalan dekat IKEA kalau memang betul-betul nak beli barang sebab nampak semuanya cantik dan rekaannya simple tetapi yang tak tahan bila tengok tag harga. :)

Sedar tak sedar dah nak berbuka puasa. Jam pun dah pukul 7. Kebetulan pula memang dah janji dengan sepupu-sepupu untuk berbuka di Vivo, The Curve. Apa lagi saya terus tinggalkan semua barang yang ada dalam plastik Ikea berhampiran dengan kaunter bayar. Saya tulis note dan letakkan dalam plastik tersebut agar tiada orang yang mengambil atau mengalihkan troli itu.





2 comments:
gravatar
zino said...
September 5, 2009 at 6:45 AM  

mana rupa lampu dia tak nampak pun hehe

gravatar
KamiKreatif said...
September 15, 2009 at 11:59 PM  

ada kat atas tu.. lmbt sikit lampu tu nak kuar

Post a Comment