feedburner

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

Fasa Pemilihan Lampu (smbgn)

Labels:

Assalamualaikum pembaca KamiKreatif Semua,

Saya memohon maaf kerana post yang lalu tidak disertakan sekali gambar lampu yang dibeli di Ikea walhal tajuk post berkenaan ialah lampu.

Ini kerana cable kamera hilang jadi saya tidak dapat mengupload gambar-gambar tersebut. Puas mencari tetapi tak jumpa juga. Akhirnya saya membeli cable yang baru di Low Yat pada hari Ahad yang lepas.

Jadi ini gambar lampu-lampu yang saya dan isteri telah pilih+beli di Ikea tempoh hari.

Skimra shade harga RM29.90/pcs

Lampu ini akan tergantung di antara ceiling dan meja makan dengan menggunakan hemma n cord yang juga dibeli di Ikea dengan harga RM9.90/pcs. Lampu Skimra ini tidak disertakan dengan bulb, bermakna untuk lampu ini sahaja lebih kurang RM144 untuk 3 pasang termasuk bulb Ikea (sparsam).

Kemudian untuk setiap tandas yang ada saya telah membeli lampu bulat kecil (lock ceil lamp) dengan harga RM9.90/pcs (tidak termasuk bulb). Manakala untuk family hall ditingkat atas lampu jenis tergantung yang berbentuk seperti lampu dentist (melodi pend lmp) yang dibeli dengan harga RM19.90. Tak tau la samada lampu melodi pend lamp ini terang atau tidak kerana ianya diperbuat daripada plastik.

Melodi Pendant lamp (yang besar tu), Lock Ceiling Lamp (yang bulat), hemma (yang macam loceng sebelah kiri sekali), sparsam (bulb ikea yang panjang tu) dan bulb dari Osram.

Pada minggu sebelum itu memang ada pergi Ikea cuma sahaja nak survey barang-barang dan isteri minat dengan kerusi makan baby, tetapi malangnya pada masa itu kerusi tersebut telah habis. Yang tinggal hanya warna merah. Kebetulan masa beli lampu-lampu ini kerusi makan baby itu ada stok. Jadi isteri saya punyalah suka. Memang cantik dan sesuai untuk baby. Kalau anda pergi ke restoran anda akan nampak kerusi ini. Design dan warna pun sama dan saya rasa mereka juga beli dari Ikea. Oh ye nama kerusi ini Antilop dan harganya adalah RM49.00 manakala mejanya pula RM19.00.

Simple dan menarikkan?

Jumlah keseluruhan saya telah berbelanja di Ikea tenpoh hari adalah sebanyak RM288.40 dan dapat lebih kurang 8 lampu berbanding dengan kedai-kedai lampu yang saya pernah survey sebelum ini kerana harga untuk lampu makan sahaja lebih kurang RM180 - RM250. Jadi saya cuba menjadi pengguna yang bijak :)

Ini dia total yang telah dibelanjakan.






2 comments:
gravatar
chekgu Bani Hassim said...
September 12, 2009 at 7:14 AM  

brg2 ikea mmg nice..
tpi aku rase nice to see, but not nice in holding, and in applying...

kdg2 tak praktikel...

tapi kalau dah suke, belasah je...
:P

gravatar
KamiKreatif said...
September 15, 2009 at 11:58 PM  

yg tak praktikal tu cantik. yg praktikal semuanya old style.

Post a Comment